حل معضل بیکاری جز با تولید بومی راهی ندارد

 نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس نهم با تبریک به رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه و هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان از همراهی مجلس شورای اسلامی با هیات مذاکره کننده هسته‌ای تشکر کرد و یادآور شد: مقام معظم رهبری با بصیرت و درایت مسئله هسته‌ای را مدیریت کردند.

محمد سقایی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی افزود: مسئله برجام محدود به گروهی خاص نیست و هیچ کس نباید خود را پیروز میدان بداند یا احساس شکست کند. مسئله برجام، مسئله نظام است. باید تلاش شود نتایج برجام با مدیریت و همکاری همه قوا در اقتصاد مقاومتی کارآمد شود و مسئله اشتغال، حل شود. هیچ راهی برای حل معضل بیکاری جز با تولید بومی وجود ندارد.

وی از همه دلسوزان نظام خواست تا دست در دست یکدیگر مشکلات فراروی تولید را از سر راه تولید بردارند.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس نهم با محکوم کردن بیانیه ضدایرانی اجلاس وزرای خارجه شورای همکاری کشورهای اسلامی، گفت: بار دیگر بیانات سال ۱۳۶۶ بیانگذار جمهوری اسلامی ایران در محکومیت اقدامات آل سعود را متذکر می‌شوم که «… اگر از خیانت‌های آمریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت».

سقایی رشد فزاینده موسسات مالی و اعتباری را بر علیه تولید دانست و افزود: نهادهای نظارتی چطور فردی را که چک یک میلیون تومانی‌اش برگشت می‌خورد را با محدویت‌های زیادی روبرو می‌کنند اما به خود اجازه نمی‌دهند از فردی که ۵۳۰ شعبه موسسه مالی و اعتباری در سراسر کشور راه‌اندازی کرده است، بپرسند مجوز کارش کجاست! آیا با بهره ۳۰ درصدی نظام بانکی کسی قادر به تولید می‌شود؟

وی عملیات بین بانکی را بسترساز معاملات سوری در نظام بانکی دانست.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم، سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال را به دلیل شرایط حاکم بر نظام بانکی قابل حل ندانست و از دولت یازدهم خواست برای این چالش و مهار مفاسد اقتصادی اقدامات جدی‌تری داشته باشد.

سقایی خواستار برخورد قاطع قوه قضاییه با مفسدان اقتصادی و پرهیز از مماشات با صاحبان نفوذ در دستگاه قضایی شد.

نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس نهم در پیشنهادی از رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درخواست کرد تا در شاخص تعیین مناطق محروم و توسعه نیافته تجدید نظر کند تا یکی از موانع سرمایه‌گذاری در این مناطق رفع شود.

وی مشارکت حداکثری در انتخابات اسفندماه را موجب عزت منطقه‌ای و بین‌المللی نظام جمهوری اسلامی دانست و خواستار حضور همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی در این انتخابات شد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نهم احیای دریاچه بختگان را مورد تایید قرار داد و افزود: از معاون اول رییس جمهور برای تشکیل کارگروه احیای دریاچه ارومیه تشکر می‌کنم. اختصاص حقابه دریاچه از اقدامات این کارگروه پس از پیگیری‌های فراوان است، با احیای دریاچه بختگان مشکلات مردم چند شهرستان برطرف می‌شود.

منبع : باتشکر از ایسنا

Check Also

شهر خوبم ای استهبان من

‹‹استهبان من›› اندر این دنیای پرنقش و نگار هست شهری مملو از جنبش وکار آسمانی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج − پنج =